Request any song you want for FREE! All songs requested will be tuned to a 432 Hz frequency.

Request Now

1-800#'s and Instructions for Currency Redemption/Exchange

This is where the 800 numbers and instructions for currency redemption (US) and currency exchange (international) will be posted. This part of the page will remain until the "TETELESTAI" email has been distributed to us. Thank you.

Guest Posting Now Available

Dinar Chronicles is now allowing viewers to guest post. If you wish to speak your mind and write a post/article about the current situation relating to Iraq, the RV, the GCR and so on. You may now send in an entry.

All you need to do is send your entry to UniversalOm432Hz@gmail.com with these following rules.

The subject of your email entry should be: "Entry Post | (Title of your post) | Dinar Chronicles"

- Proper grammar
- No foul language
- No bashing of others
- Solely write intel, rumors, news, thoughts regarding Dinarland, Iraq, the RV, the GCR and anything that is relating
- Your signature/name/username at the end (Optional, if there is no name at the end of your entry I will post it as "anonymous")

Send your entry and speak out today!

Follow Dinar Chronicles by Email

Featured Post

"Election Trio" - RV/GCR Intel - Sunday - December 4, 2016

Received via email at 9:07 AM EST for publication. ~ Dinar Chronicles     The North American RV is currently just waiting on a trio ...

Sunday, October 23, 2016

Dinar Updates Daily Chat Log for Sunday 10/23/16 - Part 3

Dinar Updates Daily Chat Log

Part 3 - Featuring BGG

DIGIman1 says to magnetlady(4:20 PM):

thanks mags :)

magnetlady says(4:25 PM):

YOu are most welcome

ol lar says(4:26 PM):

HAS ANYONE MENSIONED THE ARTICLE ABOUT RAISING THE PRICE OF THE dINAR COINCIDING WITH THE VICTORY IN mOSUL?

Pablo says to ol lar(4:27 PM):

Saw it, was kinda surprised.

ol lar says(4:27 PM):

sorry abou caps

Pablo says to ol lar(4:27 PM):

I thought they weren't going to bump up the rate till the new year.

ol lar says(4:28 PM):

sounds significant ,said in next few days

ol lar says(4:28 PM):

a significant increaqse whatever that means

Pablo says to ol lar(4:28 PM):

W'll see.

Pablo says to ol lar(4:28 PM):

BBL.

ol lar says(4:28 PM):

k

subgirl says to DIGIman1(4:30 PM):

Don’t MISS – “DU NEWS TIME” w/BGG & Co. – Oct 23rd 7:30pm EST – In the CHAT ROOM!!

DIGIman1 says to subgirl(4:31 PM):

(y) :)

subgirl says to DIGIman1(4:31 PM):

:D(y)

(4:32 PM)foamgod was kicked out by foamgod!

ol lar says to subgirl(4:32 PM):

has anyone chimed in on the art about increasing value when Mosul is compete?

subgirl says to ol lar(4:33 PM):

GA

subgirl says to ol lar(4:33 PM):

well several have brot that article in but not sure about the meaning behind it??

ol lar says to subgirl(4:33 PM):

what?

subgirl says to ol lar(4:33 PM):

Good Afternoon :)

ol lar says to subgirl(4:33 PM):

oh ,sorry yes GA

subgirl says to ol lar(4:33 PM):

:)

ol lar says to subgirl(4:34 PM):

Hmmmm seems pretty clear to me

ol lar says to subgirl(4:34 PM):

am I missing something?

subgirl says to ol lar(4:34 PM):

praying there is some truth to it!! :)

ol lar says to subgirl(4:34 PM):

Rearrange this list using the arrow.6

Coinciding with the victories of our security forces in Mosul, Central ..alpennek raise the price of the dinar against the dollar

A source in the central bank said yesterday that the recent lifting of the price of the Iraqi dinar against the US dollar to coincide with the victories of our security forces and is moving towards liberalization City Almousel.oukal source in a press statement singled out by all the news that the central bank decided to raise the value of the Iraqi dinar against the US dollar by financial mechanisms fall in its policies for indicating that these mechanisms are subject to the principle of supply and demand in the domestic market. The source, who preferred not to be named, said the Iraqi dinar will see over the next few days, a significant rise in price against the US dollar.

ol lar says to subgirl(4:34 PM):

Amen sister

Soonergirlie says(4:34 PM):

im pumped too ol lar (y)

ol lar says to subgirl(4:34 PM):

The source, who preferred not to be named, said the Iraqi dinar will see over the next few days, a significant rise in price against the US dollar.

subgirl says to ol lar(4:35 PM):

I like the words over the next few days... :)

ol lar says to subgirl(4:35 PM):

Holy Smoke

ol lar says to subgirl(4:35 PM):

well this might get real interesting this week

subgirl says to ol lar(4:35 PM):

yep we'll keep our eyes and ears open for sure!

(4:35 PM)foamgod was kicked out by foamgod!

ol lar says(4:36 PM):

yes

subgirl says to ol lar(4:36 PM):

It is still October!!! :)

ol lar says(4:36 PM):

ok back to working on repairs

subgirl says to ol lar(4:36 PM):

ok :) cya laters... :)

subgirl says to ol lar(4:36 PM):

what kind of repairs do you work on?

ol lar says(4:37 PM):

as soon as I am done I figure I won't need to these things anymore ,I can Hire out:D

ol lar says(4:37 PM):

Hot tub

subgirl says to ol lar(4:37 PM):

yyaayy love that... lol

subgirl says to ol lar(4:37 PM):

oh wow! :) would love to have one lol

ol lar says(4:37 PM):

I have been putinh it off for 2 months

subgirl says to ol lar(4:37 PM):

oh I see lol

ol lar says(4:37 PM):

now I have one more fitting to glue then done

subgirl says to ol lar(4:38 PM):

sweet!!! :)

ol lar says(4:38 PM):

just in time for RV, maybe I should have done it 2 months ago, I would have save some time:P

subgirl says to ol lar(4:39 PM):

lol lol

subgirl says to ol lar(4:39 PM):

:D(lol)

ol lar says(4:39 PM):

OK see ya

subgirl says to ol lar(4:39 PM):

yep bye :) newstime tonight...

subgirl says to ol lar(4:39 PM):

Don’t MISS – “DU NEWS TIME” w/BGG & Co. – Oct 23rd 7:30pm EST – In the CHAT ROOM!!

(5:01 PM)subgirlcopy changed nickname to subgirl!

subgirl says(5:02 PM):

thank you :)

(5:02 PM)Check out the "Current Iraq NEWS" Thread in the Forum - http://www.dinarupdates.com/forumdis...rent-Iraq-NEWS - All News - ALL DAY LONG!!

magnetlady says(5:02 PM):

YOu are most welcome

(5:08 PM)redalert was kicked out by redalert!

(5:10 PM)savannah was kicked out by savannah!

larrykn says(5:21 PM):

GE everyone :)

larrykn says(5:21 PM):

did I just read this right:

larrykn says(5:21 PM):

Coinciding with the victories of our security forces in Mosul. The Central Bank raised the dinar against the dollar

Central Bank officials confirmed yesterday that the Iraqi dinar price final price us dollar coinciding with victories of our security forces are advancing towards the liberation of the city of Mosul, the source said in a press statement singled out by the news that the Central Bank decided to raise the value of the Iraqi dinar against the US dollar financial mechanisms within its own policies stating that those mechanisms are subject to the principle of supply and demand in the domestic market. The source said the Iraqi dinar during the coming few days will witness a significant rise in the price of the US dollar.

Site Editor: 2016-10-23

DIGIman1 says to larrykn(5:22 PM):

hi larry :) looks like you did....

larrykn says(5:23 PM):

is that what I'm think its saying :)

DIGIman1 says to larrykn(5:23 PM):

i sure hope so.....

larrykn says(5:23 PM):

me too WOW

magnetlady says(5:32 PM):

Evening larrykn

larrykn says(5:34 PM):

hi Mags how are you doing :)

eman4u55 says(5:37 PM):

Central Bank decided to raise the value of the Iraqi dinar against the US dollar financial mechanisms

??? WHAT

magnetlady says(5:38 PM):

Doing pretty good larrykn

magnetlady says(5:38 PM):

Tired, been a very full weekend

magnetlady says(5:38 PM):

Starting out on Fridaiy

magnetlady says(5:38 PM):

Friday

Hunter says(5:39 PM):

so why isn't everyone doing cartwheels over this? Sounds li9ke what we've been waiting for!

magnetlady says(5:39 PM):

eman4u55. Thank you so much. Guess I'm still celebrating. haha

eman4u55 says to magnetlady(5:39 PM):

:D(F)

larrykn says to magnetlady(5:39 PM):

didn't know, Happy Birthday :)

magnetlady says(5:39 PM):

Now lets bring on that illusive RV

magnetlady says(5:40 PM):

That's OK larry. I didn't wear a button yesterday. haha

larrykn says to Hunter(5:40 PM):

I like to see more articles on that before I go crazy :)

Hunter says to larrykn(5:40 PM):

Gotcha

larrykn says to magnetlady(5:40 PM):

:D

magnetlady says(5:41 PM):

They have been talking about that article off and on all day. Trusting BGG will talk about it in newstime.

larrykn says to magnetlady(5:43 PM):

I'm praying its true but I'm having a hard time believing they will anounce it before doing it

(5:43 PM)dorisjean was kicked out by dorisjean!

magnetlady says(5:43 PM):

I agree larrykn, but stranger things have happened. I always thought it might happen simultaneous. Announce as its done.

larrykn says to magnetlady(5:44 PM):

I would go with that, seem telling it ahead of time would give hedgefund managers time to buy buy buy

Ame963255 says(5:45 PM):

sleep well All

magnetlady says(5:48 PM):

gn ame -- SEE YOU TOMORROW

MrsBGG says(5:49 PM):

Don’t MISS – “DU NEWS TIME” w/BGG & Co. – Oct 23rd 7:30pm EST – In the CHAT ROOM!!

magnetlady says(5:51 PM):

Thank you Mrs. BGG

MrsBGG says to magnetlady(5:51 PM):

you are welcome :)

MrsBGG says to magnetlady(5:51 PM):

How was your day?

magnetlady says(5:52 PM):

It was great Mrs. BGG

MrsBGG says to magnetlady(5:52 PM):

(y) Great to hear :)

MrsBGG says to magnetlady(5:53 PM):

The weather is beautiful here!! nice and cool :)

magnetlady says(5:53 PM):

Full as usual. Sunday' usually are for me. We introduced 2 new decons at church today to the congregation. and then out to lunch with a friend and back for handbell practice, etc.

MrsBGG says to magnetlady(5:54 PM):

How fun!

MrsBGG says to magnetlady(5:54 PM):

yes went to church , lunch, and a Sunday afternoon nap :) Love Sundays!

magnetlady says(5:55 PM):

Didn't get the nap yet, I'm going to try to hit the bed earlier tonight.

MrsBGG says to magnetlady(5:55 PM):

(y)

MrsBGG says(5:59 PM):

Don’t MISS – “DU NEWS TIME” w/BGG & Co. – Oct 23rd 7:30pm EST – In the CHAT ROOM!!

(6:02 PM)Be sure to join the Dinar Updates “private” FaceBook Group… https://www.facebook.com/groups/571383766355188/ (go here and ask to join… then add some Dinar Friends!!)

(6:06 PM)j10000 was kicked out by j10000!

MrsBGG says to sheila3(6:08 PM):

Good evening sweet lady (L)

sheila3 says to MrsBGG(6:09 PM):

hey,how are you (L)

MrsBGG says to sheila3(6:10 PM):

Blessed, thank you for asking :) Great to see you!

MrsBGG says to sheila3(6:10 PM):

How are you?

sheila3 says to MrsBGG(6:10 PM):

its great to see you (F)

sheila3 says to MrsBGG(6:11 PM):

iam doing good,.thanks :)

MrsBGG says to sheila3(6:11 PM):

Thank you! Great to hear! you are welcome :)

MrsBGG says to sheila3(6:11 PM):

And thank you for copying!!

sheila3 says to subgirl(6:11 PM):

hey :)

subgirl says to sheila3(6:11 PM):

hey lol :)

MrsBGG says to sheila3(6:12 PM):

There she is! Hey sweet lady (L)

sheila3 says to MrsBGG(6:12 PM):

your welcome happy to help :)

subgirl says to sheila3(6:12 PM):

almost in time for newstime tonight!

sheila3 says to MrsBGG(6:13 PM):

i thought i forgot how,but guess i didnt lol

sheila3 says to subgirl(6:13 PM):

i see that (y)

subgirl says to sheila3(6:13 PM):

lol you almost? lol

MrsBGG says to sheila3(6:13 PM):

lol comes right back, like riding a bike lol

sheila3 says to subgirl(6:13 PM):

lol

subgirl says to sheila3(6:13 PM):

(y) :)

sheila3 says to MrsBGG(6:14 PM):

guess somethings we never forget lol

sheila3 says to subgirl(6:15 PM):

what cha doing

subgirl says to sheila3(6:15 PM):

that is right! lol you wont ever forget how to copy lol lol

sheila3 says to subgirl(6:15 PM):

nope lol

(6:15 PM)DinarAg was kicked out by DinarAg!

subgirl says to sheila3(6:15 PM):

I am listening to my church service online lol

subgirl says to sheila3(6:15 PM):

it is the cooliest thing lol

sheila3 says to subgirl(6:16 PM):

thats cool

sheila3 says to MrsBGG(6:16 PM):

how BGG

subgirl says to sheila3(6:16 PM):

lol yep it is! :)

(6:16 PM)dale was kicked out by dale!

sheila3 says to MrsBGG(6:16 PM):

hows lol

subgirl says to sheila3(6:16 PM):

lol

sheila3 says to subgirl(6:16 PM):

lol

sheila3 says to subgirl(6:17 PM):

my buttons are hard to push lol

MrsBGG says to sheila3(6:17 PM):

he's blessed too :)

subgirl says to sheila3(6:17 PM):

lol

sheila3 says to MrsBGG(6:17 PM):

thats great to hear :)

sheila3 says to MrsBGG(6:18 PM):

yep lol

MrsBGG says to sheila3(6:19 PM):

(y) lol

sheila3 says to MrsBGG(6:19 PM):

oh lol

sheila3 says to subgirl(6:19 PM):

i getting mixed up lol

sheila3 says to subgirl(6:20 PM):

forget to change names lol

sheila3 says to subgirl(6:20 PM):

({):) thats me lol

sheila3 says to subgirl(6:21 PM):

i do lol

subgirl says to sheila3(6:21 PM):

you are so funny lol

subgirl says to sheila3(6:21 PM):

how's that lol

sheila3 says to subgirl(6:22 PM):

lol

subgirl says to sheila3(6:22 PM):

we are having a missionary in our church right now... :) love them...

sheila3 says to subgirl(6:22 PM):

looks like i was talking to myself lol

subgirl says to sheila3(6:22 PM):

yep lol

magnetlady says(6:23 PM):

Evening Ms sheila3

magnetlady says(6:23 PM):

I was out switching out the laundry

sheila3 says to magnetlady(6:23 PM):

hey mags,how are you :)

magnetlady says(6:24 PM):

Doing good thanks.

magnetlady says(6:25 PM):

spent a little time with family yesterday while my car was getting repaired and then at the phone store, that's never a pleasant experience, but yesterday I think was the smoothest one I have ever had.

sheila3 says to magnetlady(6:25 PM):

thats great to hear :)

sheila3 says to magnetlady(6:27 PM):

i said happy birthday to you when i closed the room fridaynight,hope you saw it

magnetlady says(6:27 PM):

I did see it. Thank you so much.

slh5282 says(6:27 PM):

HAPPY BIRTHDAY MLADY...

magnetlady says(6:27 PM):

I had so many wonderful Birthday wishes starting before my birthday to even one today.

sheila3 says to magnetlady(6:27 PM):

good,your welcome :)

magnetlady says(6:27 PM):

Thanks slh

slh5282 says(6:28 PM):

LOOKS LIKE THINGS ARE MOVING IN A POSITIVE DIRECTION IN MOSUAL

magnetlady says(6:28 PM):

Really feelt loved by everyone.

magnetlady says(6:28 PM):

That's what I get out of it too. slh5282

sheila3 says to magnetlady(6:28 PM):

you are :)

magnetlady says(6:29 PM):

Happy BGG is doing a newstime tonight with us

MrsBGG says(6:29 PM):

We are bumping News Time up to 6:45 pm CST! :) Thank you for your patience! :)

daytrader says to magnetlady(6:29 PM):

That's because everyone here at DU know that you are a special person. No one else is surprised!! LOL

magnetlady says(6:29 PM):

daytrader, how sweet of you to say. Thank you

slh5282 says(6:29 PM):

MAGNETLADY, YOU TOOK THE QUESTION RIGHT OUT OF MY HANDS!!!!

daytrader says to magnetlady(6:29 PM):

The truth is always easy to say.

slh5282 says(6:29 PM):

LOL

magnetlady says(6:30 PM):

AWE can you tell I'm blushing.

slh5282 says(6:31 PM):

HOW IS BGG FEELING THESE DAYS? LAST TIME I WAS IN NEWSROOM HE WAS UNDER THE WEATHER

MrsBGG says to slh5282(6:31 PM):

He's doing great thank you for asking! :)

magnetlady says(6:31 PM):

slh I think doing OK, Mrs. BGG would be better able to tell us

magnetlady says(6:31 PM):

There ya go

slh5282 says(6:31 PM):

GOOD TO HEAR

david334 says(6:31 PM):

Good evening everyone.

MrsBGG says to slh5282(6:31 PM):

(y) Thank you!

magnetlady says(6:31 PM):

evening david 334

MrsBGG says to david334(6:32 PM):

good evening :)

magnetlady says(6:32 PM):

News time with BGG will begin approx 6:45 central

jazzergirl says(6:33 PM):

(})

magnetlady says(6:33 PM):

evening jazzergir

magnetlady says(6:33 PM):

jazzergirl

magnetlady says(6:33 PM):

I'll get it right in a minute or two. haha

jazzergirl says(6:34 PM):

Hahaha.....Hi there. Blessings to all!

(6:36 PM)redalert was kicked out by redalert!

magnetlady says(6:37 PM):

savannah says(6:41 PM):

evening DU


magnetlady says(6:41 PM):

EVENING Savannah

savannah says(6:41 PM):

did you enjoy your day mags?

magnetlady says(6:42 PM):

I did, was down with son for a good share of the day.

savannah says(6:42 PM):

I thought I saw you mention that you were going... great to hear hun

magnetlady says(6:42 PM):

Getting car worked on and visiting the phone store and then lunch

BGG says(6:43 PM):

Hey gang!!

savannah says(6:43 PM):

were they able to fix the car?

magnetlady says(6:43 PM):

HEY BGG Evening

BGG says(6:43 PM):

How is everyone??

savannah says(6:43 PM):

evening BGG

jetset says to RickeyT(8:07 PM):

({)

1bobby says(8:08 PM):

Thank you for all the great info BGG and MadScout

aminmaine25229787 says(8:08 PM):

BGG what are you looking for this week?

BGG says(8:08 PM):

daylight... keepin' it simple :D

daytrader says to BGG(8:08 PM):

comment

aminmaine25229787 says(8:08 PM):

haha

MrsBGG says(8:09 PM):

Thank you everyone for joining us! :) Thank you BGG & MadDScout!!

BGG says(8:09 PM):

Have a great night.

MrsBGG says(8:09 PM):

Thank you Mags for copying and editing!!

carxpress says(8:09 PM):

I just want to again, Thank Everyone here at DU .. .. the information, the Researchers, the Newstimes, the After-Calls, Facebook, the Copiers, the Mods, etc .. . .Everyone who participates in any way . … you all keep me ‘grounded’ and extremely well-informed . … I am Blessed to be a part of this Awesome family/community!!!

MrsBGG says(8:10 PM):

Love & Blessings to you'all (L)

BGG says(8:10 PM):

Stay tuned to: THE BLOG, THE OBSERVER, THE CHAT ROOM, THE FB Group, and THE FORUM - thanks to everyone who makes DU what it is.

magnetlady says(8:10 PM):

You are most Welcome Mrs. BGG

magnetlady says(8:10 PM):

Thank you BGG and MadDScout for the Newstime tonight.

daytrader says to BGG(8:10 PM):

The IMF uses BASEL formulas to determine the value of a currency. They most likely would not allow a country to have a rate that is lower rate than its true value. It would give that country an unfair advantage in the world markets.

MadDScout says to magnetlady(8:11 PM):

You're welcome and thank you

BGG says to daytrader(8:11 PM):

Great comment - at about a buck, I don't think that would be the case.

BGG says to daytrader(8:11 PM):

IMHO

MadDScout says to MrsBGG(8:12 PM):

Welcome

daytrader says to BGG(8:12 PM):

I agree.

(8:12 PM)foxmulder was kicked out by foxmulder!

sheila3 says to BGG(8:12 PM):

thank you :)

BGG says to daytrader(8:12 PM):

however, there has to be some "qualifier" to that - since it is widely recognized the IQD is "grossly under-valued"...

BGG says to daytrader(8:13 PM):

and it could be - the "stick" in these recent goings on... was...

BGG says to daytrader(8:13 PM):

either get right or they would be "black-listed" FOREVER. I heard those rumblings...

daytrader says to BGG(8:13 PM):

Looks like we're going to have to wait to see how the calculation worked out. :D

BGG says to daytrader(8:14 PM):

looks like...

BGG says to sheila3(8:14 PM):

YVW

BUCK says(8:15 PM):

thanks everyone....

SRW says to BGG(8:15 PM):

Thanks DU!! Awesome team!! (y)

jtank says(8:15 PM):

thx guys

dale says(8:16 PM):

Thank you DU Team

Scotzgirl says(8:17 PM):

thank you all!

daytrader says(8:18 PM):

Further David334’s comment re oil; PROVEN RESERVES are oil deposits that are cost effective to extract at today’s prices, while oil RESOURCES are known to exist through geological exploration but not cost effective for extraction or the cost has not been determined. SA’s ability to extract is on the downward slope of production capability, meaning they’ve already pumped the easy stuff.

subgirl says to daytrader(8:21 PM):

SA is Saudia Arabia correct??

daytrader says to subgirl(8:24 PM):

yep. They are about to find themselves in real trouble. They are burning through their cash reserves to cover all their social programs etc., and their only revenue source has been oil for a lot of years. That's why the IMF is working with them to go through the same process as they have with Iraq.

magnetlady says(8:24 PM):

Here is the link for tonight's BGG & Co. NewsTime:

http://www.dinarupdates.com/showthre...l=1#post164177

subgirl says to daytrader(8:25 PM):

wow that is very interesting... thank you for that...

(8:25 PM)*.MOD.Mags.BGG NT.copy changed nickname to *.MOD.Magnetlady!

magnetlady says(8:25 PM):

OK going to feed the cats.

magnetlady says(8:25 PM):

brb

subgirl says to magnetlady(8:25 PM):

thank you mags for copying!!! :) appreciate you

BGG says to daytrader(8:28 PM):

Some analysts going back as far as 15 years have inferred SA could even have been "out"...

loop says(8:29 PM):

Jubouri confident of near complete liberation of the territory of Mosul

24/10/2016 0:00

BAGHDAD / morning

The President of the House of Representatives, Saleem al - Jubouri, trusted near the entire territory of Mosul liberation and the return of her children to it, and as he emphasized that Christians are the people of the country principals and rights guaranteed like other components of Iraqi society, he described the Arab Spring as the first political earthquake experienced by the region.

A statement to the Office of the President of the House of Representatives Media received the "morning", that al - Jubouri discussed with the bishops Syrian delegation in the presence of the Attorney Raed Isaac, " the overall situation and developments on the local scene as well as the situation of Christians in Iraq , " stressing that "Iraq is a country everyone, and that Christians are sons fides and not guests upon which guarantee them their rights just like other people and sects components. "

The statement added that" the meeting included discuss the conduct of military operations in Nineveh province , and check out victories resulted from the liberalization of a vast area of the Nineveh plain areas, as it expressed confidence the imminent liberalization the entire territory of the province and the return of her children to it , "stressing the importance of benefiting from previous lessons and work on the cohesion of the social fabric that terrorists tried to target it ."

In another statement, he described the parliament speaker Arab spring as "was the first political earthquake experienced by the region has produced a new political map overlap where violence and counter - violence and alliances opposing , "warning" the despair of the results of any dialogue on the state of regional global problem or call for an investment of any common denominator lead the dialogue mechanism to establish a new brick down to the desired results. "

Jubouri said that" terrorism shifted from localized problem into a global , transboundary problem and continents, religions, nations and nationalities , "calling for" research into the causes of terrorism and the roots of his ideas and seek to create a global program to reduce the current gravity down to eliminate it in the future. "

The President of the parliament that" corruption and fingers foreign tendencies tendency to individual and dictatorship hampered some paths toward state constitutional institutions , but it will not be inhibited in the executable of days. "

As Jubouri discussed with the Secretary General of the Union of Kurdistan , Salah al - Din Muhammad Bahauddin," developments in the security situation in the country going for the Liberation of Nineveh province and processes. "

The two sides discussed, according to a parliamentary statement, recent attacks on the province of Kirkuk and the importance of strengthening the security effort to ensure the non - recurrence of such violations.

BGG says to daytrader(8:29 PM):

a lot of indicators point to either that - or the scenario you point out... either way - they have to make some changes.

(8:30 PM)john09 was kicked out by john09!

daytrader says to BGG(8:30 PM):

Have seen that. The charts I've seen suggests they only have a couple more years to extract at the current price of oil.

BGG says to daytrader(8:31 PM):

Going back a long ways - they have spent NO MONEY on tankers, refineries, delivery or other oil infrastructure - why??

BGG says to daytrader(8:31 PM):

they knew 15 years ago.

BGG says to daytrader(8:31 PM):

they quit spending that money in about 05'.

daytrader says to BGG(8:31 PM):

They've got a lot of changes to make to get an SBA loan. Their LOI is probably double the number of pages of Iraqs.

BGG says to daytrader(8:32 PM):

IMF's got these CATS firgured out.

BGG says to daytrader(8:32 PM):

figured.

daytrader says to BGG(8:32 PM):

Saw an article about a month ago that suggested they have put up their fields for sale!

BGG says to daytrader(8:32 PM):

:D

(8:32 PM)Pablo was kicked out by Pablo!

daytrader says to BGG(8:32 PM):

That they do!!

loop says(8:35 PM):

Government bonds and safe way to save

Elane says(8:37 PM):

Thankyou Loop

daytrader says to loop(8:37 PM):

Nice one loop. Going after more 3 zero notes and chunky money.

loop says(8:45 PM):

Why link the battle of Mosul al-Maliki, Syria and Yemen?

Coming, coming, Nineveh mean paper, are coming, Aleppo , coming, Yemen," in one sentence he decided Nuri al - Maliki , former Iraqi Prime Minister and Head of State of Law coalition to run in three fronts, from Iraq , even Yemen , passing through Syria .

But the words which regards Arab Balad came at a conference in Baghdad , the so - called Supreme Council for Islamic awakening, an Iranian Organization Secretary General of the Iranian Supreme Leader Ali Velayati.

Maliki spoke about the fight against extremism and sectarianism, the rejection of fragmentation of Muslims to the axes of competing on the ground in Iraq, where this practice during his rule of Iraq, and the most prominent manifestations of the fall of Mosul , which is accused of obstructing the now restored.

Realistic speech

From Baghdad said Adnan al Sarraj head Iraqi Center Media Development member coalition state law that the statement in al Malik is peech was not far from reality faced Iraq, noting that al Maliki talking about terrorism which caused damage to state, and expanded to become regionally and internationally.

He went on explaining that " are coming, Nineveh , " it means that there are similar operations similar to the "liberation of Nineveh" will occur in Raqqa , Aleppo and Yemen to fight extremism and terrorism, pointing out that al - Maliki in his reign was not axes maker, but faced circumstance "coarse" handle it firmly with Shiite militias by Sunni.

The Iraqi Center for Strategic Studies, adviser Yahya al-Kubaisi said he does not exist to interpret what he said last Maliki only that the man is part of the Iranian axis, which rushed to him since 2011.

And among the Iraqi population structure it was required to stay away from this polarization, but the Shiite radical right drag Iraq toward confiscation of the state and go to the Iranian axis do not doubt it, especially when al-Maliki spoke about Yemen.

Shiite right service

Concluded at this point that "coming, Nineveh"slogan launchedPrime Minister Haider al - Abadi was not successful, because it seemed a sectarian loadresponse totheme"coming, Baghdad" launchedsitters in Ramadi , adding that alAbadi deliberately used, and later alMaliki to serve Shiite right.

"Obsessed with conflict sectarian governing the region , " al - Kubaisi this is what he sees in Maliki , who "re - production of the Shiite militias through the popular crowd and then use the advisory opinion of the Shiite authority to Hrantha."

It is noteworthy that only two days separating from the cry of "coming, Nineveh , " and told the adviser to Barzani accused Maliki of obstructing the restoration of Mosul , the process does not unfold until the causes of the crash , however , state regulation .

Here commented political analyst Mohamed Zangana , speaking from Erbil , saying that al - Maliki had intended to carry out a political coup or military back through it to the pinnacle of power and oversee the process of liberalization of Nineveh, to say to people that have the upper hand and that he could implement Ojindath even outside Iraq.

Temporary alignments

Of an alMaliki? Asks Zangana respond that represents each offeuding Kurds and those who stand against alAbadi at this stage and say theysoldSunni provinces to regulateState, and who havehistoric feud with him, but theydivided and rode partthem alMaliki, but those temporary alignments, becauseman Christarabhm one byother is to reach power.

Turn Mohammad Mukhtar Shanqeeti professor of political ethics and the history of religions at the College , he said Qatar Islamic Studies said Maliki 's speech echoed the call for Islamic unity and denouncing sectarianism and atonement, but could not continue that and drop - edition takfiri Fajtm speech stamped others.

loop says(8:46 PM):

Shanqeeti He added that al-Maliki accused even within the Shiite house that is fueling sectarianism in Iraq, pointing out that the language "Daashah" Shiite ignored by the media in light of concern for "the Sunni Aldaashah."

Shanqeeti saw in Maliki's speech, an expression of personal polarizing worked on segregation in Iraq and now in the outside, as it represents a parallel authority, but is seen as a stage Abadi comma between "two states Malikitin."

Continue to Part 4
 | Link to Part 1

Disclamer:

We are in compliance with, "Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use."

All rights reserved go to their respective holders. We do not own the intellectual property shown on this website, the respective holders own that privilege unless stated otherwise.

We do not endorse any opinions expressed on the Dinar Chronicles website. We do not support, represent or guarantee the completeness, truthfulness, accuracy, or reliability of any content or communications posted on Dinar Chronicles.

Dinar Chronicles is not a registered investment adviser, broker dealer, banker or currency dealer and as such, no information on the website should be construed as investment advice. We do not intend to and are not providing financial, legal, tax, political or any other advice to any reader of the website. This website is...Read More